W styczniu 2015 r. Minister Gospodarki przedstawił projekty trzech rozporządzeń dotyczących, jakości paliw stałych. Wejście w życie analizowanych we wcześniejszym wpisie aktów wykonawczych uruchomi mechanizm monitoringu i kontroli węgla kamiennego wprowadzony ustawą o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw. Przedsiębiorcom obracającym paliwami stałymi zaleca się uważne obserwowanie procesów legislacyjnych w celu dostosowania działalności przedsiębiorstwa do zapowiadanych zmian.
Współautorem tego wpisu jest Łukasz Jankowski
Czy pojawienie się w Biuletynie Informacji Publicznej Rządowego Centrum Legislacji projektów trzech rozporządzeń Ministra Gospodarki dotyczących paliw stałych oznacza, że jesteśmy świadkami przełomowych zmian dotyczących obrotu węglem kamiennym? Projekty rozporządzeń stanowią wykonanie upoważnienia zawartego w ustawie o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw.
Współautorem wpisu jest Łukasz Jankowski
System monitorowania i kontrolowania jakości paliw funkcjonuje od 1 maja 2004 r. Głównym celem jego wdrożenia było umożliwienie wywiązania się przez Polskę z obowiązków wynikających z członkostwa w Unii Europejskiej. Od 1 stycznia 2007 r. podstawę prawną funkcjonowania systemu stanowi ustawa o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw, której nowelizacja z dnia 10 października 2014 r. zapoczątkowała reformę regulacji obrotu paliwami stałymi w Polsce. Znowelizowana ustawa weszła w życie 14 listopada 2014 r. Zgodnie z założeniami miała wprowadzić rozwiązania umożliwiające lepszą kontrolę jakości paliw stałych, a zwłaszcza węgla kamiennego. Z perspektywy ponad dwóch miesięcy obowiązywania warto rozważyć, w jaki sposób zmiana ustawy wpłynęła i wpłynie na faktyczne funkcjonowanie sprzedawców paliw stałych oraz konsumentów.
Współautorem tego wpisu jest Łukasz Jankowski
Możesz zaprenumerować ten blog. Wpisz adres e-mail, a powiadomienie o nowym wpisie dostaniesz na swoją skrzynkę.
- Prezentujemy i omawiamy prawną stronę elektroenergetyki, energii odnawialnej, gazownictwa, ciepłownictwa i sektora wydobywczego.
- Śledzimy legislację i komentujemy działania URE i UOKiK oraz największych graczy rynkowych.
- Analizujemy orzecznictwo krajowe i europejskie dotyczące naszego sektora.